Graduate ATA cantos fascia 2024: Collaboratore Scolastico, access to digital certification is not necessary.

In the straightforward graduation ceremony for ATA graduates, scheduled for 2024, it is stated that all candidates for the position will hold an international certification in digital fabrication. This requirement has been established in the CCNL 2019–21, and the proposal has become firmly established. Fortunately, this new research wo n’t focus solely on the academic collaborators ‘ profiles.

In terms of scolastic collaboration, la titolo di accesso richiesto, comme indicato negotiator proposta di CCNL, and then there is the diploma of qualifica triennale rilasciato da unisituto professionale or a” Certificate di competenze” relative to the first three years of the study’s percorso, which is previsto in the d.lgs. n. 61 of 2017 with promotion for classIV. This certificate demonstrates that the applicant has the skills, knowledge, and competitiveness that are absolutely necessary to complete this period of trust.

Nel DM 50/2021, della ha regolato l’ultimo aggiornamento la poets tissue, I titoli of studio richiesti per i CS erano: certification di qualifica triennale rilasciato da un istituto professionale, certificate of maestro di scuola magistrale per infanzia. Attestati e/o diplomas of professional qualification

Continua la lettura su: https://www.oggiscuola.com/web/2023/12/18/graduatorie-ata-terza-fascia-2024-collaboratore-scolastico-la-certificazione-digitale-non-e-requisito-di-accesso/ Autore del post: OggiScuola Fonte: https://www.oggiscuola.com/